Ma vie de courgette (2016)


My Life as a Zucchini benim için gerçekten çok özel filmlerden biri haline geldi. 4-5 yaşlarımdaki halim olsa bunu kesinlikle günde 10 kez izlerdi, belki de daha fazla, evdekileri bıktırana kadar. Çünkü tam bir Nemo ve Shrek bağımlısıydım, CD’lerini DVD sürücüsüne yerleştirdiğim zamanları hatırlıyorum. O zamanlar anlamalılardı film ve animasyon bağımlısı olacağımı :D Filme gelirsek, stop-motion gibi zor bir tekniğin hakkını vermişler kesinlikle. Birçok coming of age filmi arasından sıyrılıyor her şeyiyle. Çok sevilen bir arkadaşın gitmesine verilen tepki yüreğimizi acıtıyor, çünkü bu yalnız çocuklar orada artık bir bağ kurmuşlar, kardeş olmuşlar. Başta onlara kaba davranan çocuğumuz şimdi kıskanmıyor, sadece arkadaşlarının iyiliğini düşünüyor ve bu fırsatı bulmuşken gitmeleri gerektiğini söylüyor. Zaten Simon’un Camille için yaptığı şeyi de diğerleri düşünememişti, olaylar ne kadar küçük gösterilse de Camille’in bir ömür boyunca sevilmeyen bir yerde büyümemesini sağladı arkadaşının mp3’ünü ona vermesi. O mp3 de Simon’un zarftan tek istediğinin yazı olduğunu öğrendiğimiz zaman çıkmıştı. Burayı belki küçükken anlamak biraz zor ama  şu an o kadar iyi hissedebiliyorum ki hepsinin yaşadıklarını. Kendileri bile tam olarak farkında değillerken ne yaptıklarının, sadece içlerinden gelerek hareket ettikleri için böyle güzel bir dostluk kurmayı başardılar.

İyi davranmak için illaki bir sebebe ihtiyacımız olduğunu 
düşünmüyorum, zaten herkes sevse de sevmese de birbirine 
saygılı davransa toplumlar bu hale gelmezdi. Ayrıca iyi davranmanın kimseye bir zararı yok, belki o tanımadığın insanın daha farklı düşünmesine yol açacaksın. İşte, çocukken bilmeden böyle davranıyorsak bu ne zaman değişiyor,bilemiyorum.

Bu filmle Céline Sciamma sayesinde, tüm filmografisini izlerken tanıştım. İyi ki hepsini izlemeye başladım, kesinlikle en sevdiğim yönetmenlerden biri. İnanılmaz çok seviyorum. Favorim de olabilir.(Öyle) Her neyse, hemen 1 saatinizi ayırıp izleyin. Ben tekrar izledikçe yazıyı düzenleyebilirim. Görüşürüz!

Yorumlar

Popüler Yayınlar